Mitä ryhmissä tapahtuu?

Toimintaamme kuuluvat erilaiset ryhmät, joissa harjoittelemme kehotietoisuutta, kehonhallintaa, vireystilan säätelyä, rentoutumista ja tasapainoa. Harjoittelun keskiössä ovat hengitys, läsnäolo omassa kehossa ja kokemuksessa, sekä tietoinen, kokonaisvaltainen liike. Ryhmissä sovellamme erilaisia psykofyysisiä menetelmiä, joiden käytännöstä voit lukea tarkemmin täältä. Teemme harjoituksia yhdessä mutta itsenäisesti, ja ohjaajalta saat yksilöllistä opastusta omiin tarpeisiisi. Joitakin harjoitteita voidaan tehdä parityöskentelynä, mutta tämä ei koskaan ole pakollista. Tilanteen mukaan ja sään salliessa voimme hyödyntää harjoituksissamme myös Lapinlahden sairaalapuiston upeaa luontoympäristöä.

Ryhmätuntimme ovat pääosin kurssimuotoisia, millä on merkitystä niin ryhmädynamiikan kuin oppimisenkin kannalta. Parhaimmillaan ryhmä voi tarjota arvokasta vertaistukea tuottavan ympäristön. Kursseille ilmoittaudutaan etukäteen ja ne suunnitellaan osin osallistujien antamien ennakkotietojen perusteella.

Järjestämme myös erilaisia teemoitettuja työpajoja, ja kesäisin ohjaamme usein Lapinlahden puistossa kaikille avoimia tuokioita, kuten puistojoogaa ja meditaatiota.

Kokemuksia ryhmistä

Kehon kautta mielenrauhaan -kurssilta sain paljon. Jokainen kurssikerta niin läsnä kuin etänäkin oli rauhoittavan lempeä tutkimusmatka oman kehon ja mielenkin ihmeisiin. Essin lempeässä ohjauksessa oli turvallista tutustua oman kehon tilaan ja toimintaan hyvin erilaisissakin harjoitteissa. Kurssilla opin monia hyödyllysiä harjoitteita sekä parempaa yhteyttä kehoni viisauteen.” -Sari-

 

“Sain kurssilta työkaluja jännityksen tunnistamiseen ja helpottamiseen. Löysin yhteyden kehooni ja opin suhteutumaan myös ympäristööni avoimemmin. Oivalsin, että rauhan tunteen todella voi löytää omasta kehosta. Suosittelen lämpimästi kurssia! ” -Sanna-

 

“Kurssi oli minulle ihanaa rauhoittumisen ja pysähtymisen aikaa. Oli mahtavaa saada olla hiljaisuudessa ja keskittyä tutkimaan kehon liikettä tai hetkiä liikkeiden välissä ihan uusilla tavoilla. Juuri paras aika vuodesta tuollaiseen hiljentymiseen, pimeyden keskellä. Lähdin aina kevyin kehoin kotiin.” -Aija-

 

“Suosittelen stressinpurkukurssia vahvasti kaikille, jotka haluavat purkaa ylimääräiset kierrokset kehosta, parantaa stressinsietokykyä ja hiljentää aivojen ajoittaisen kakofonian. Olen saanut kurssilta apua rauhoittumiseen ja läsnäolon saavuttamiseen kehollisten harjoitteiden kautta. Kärsin aivojen ylikuormittumisesta ärsykkeiden tulvassa sekä vaikeudesta purkaa stressiä, kun vauhti elämässä on kiihtymässä liian kovaksi. Kurssin monipuoliset tekniikat ja harjoitteet tukevat tasapainon ja ‘aivorauhan’ saavuttamista loistavasti.” -Laura-

”Todella rentouttava kokemus!  Mielen läsnäolo ja kehon rentoutuminen näkyi myös Oura-sormuksen datassa.” -Maarit-
”Essin etäkurssi toimi täydellisesti! Vaikka kohtaamiset tapahtuivat ruudun välityksellä, nostattivat ne juuri kaivatun määrän yhteisöllisyyttä. Samalla sai tehdä rentouttavia fyysisiä harjoitteita ja muistiinpanoja omassa rauhassa. Kurssin aikana harjoitteet kertautuivat niin, että ne juurtuivat luontevasti arkea tukeviksi tavoiksi. Suuret kiitokset ja lämpimät suositukseni!” -Kaisa-

Pysy ajantasalla kursseista ja tapahtumista

Tilaamalla uutiskirjeemme saat tiedon kursseista, tapahtumista ja materiaaleista sähköpostiisi:

 

Kursseista, tapahtumista ja tarjouksista tiedotamme myös visitpeacehelsinki-Facebook-sivulla, jota siis kannattaa seurata!